nazwa dokumentu: Nr 69/09 z dnia 17 września 2009 r. - powołania członków komisji przetargowej

ZarzÄ…dzenie  Nr  69/2009
Burmistrza Brzostku
z  dnia  17 wrzeÅ›nia  2009r.

w sprawie powołania członków komisji przetargowej

 Na podstawie art.21 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówieÅ„ publicznych tekst jednolity z 2007 r. (Dz. U  Nr 223 poz.1655 z póź. zm.) i art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorzÄ…dzie gminnym  tekst jednolity z 2001r. (Dz. U. Nr 142, poz.1591 z póź. zm.)

z a r z Ä… d za m:

 powoÅ‚ujÄ™ komisjÄ™ przetargowÄ… w skÅ‚adzie:
 

1.        Piotr Szczepkowicz    przewodniczÄ…cy komisji,  zastÄ™pca Burmistrza Brzostku

2.        Marta Czech – sekretarz komisji, podinspektor ds. promocji Gminy,

3.        Józefa Gawron – czÅ‚onek komisji, zastÄ™pca Skarbnika Gminy,

4.        Witold Olszewski  czÅ‚onek komisji, podinspektor ds. inwestycji i remontów

                                                                     § 2 

1. Zadaniem komisji przetargowej jest przygotowanie i przeprowadzenie postÄ™powania o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: „Udzielenie kredytu  dÅ‚ugoterminowego przeznaczonego na finansowanie deficytu budżetu Gminy”.

2. OrganizacjÄ™, skÅ‚ad, tryb pracy, zakres obowiÄ…zków Komisji Przetargowej i odpowiedzialność jej czÅ‚onków okreÅ›la Regulamin Pracy komisji stanowiÄ…cy zaÅ‚Ä…cznik Nr 1 do niniejszego   ZarzÄ…dzenia.

                                                    § 3

 ZarzÄ…dzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

ZaÅ‚Ä…cznik do ZarzÄ…dzenia Nr  69
 Burmistrza Brzostku 
z dnia  17. 09. 2009r. 

 

REGULAMIN

KOMISJI    PRZETARGOWEJ

§ 1.

(zakres regulaminu) 

Niniejszy regulamin okreÅ›la organizacjÄ™, tryb pracy oraz zakres obowiÄ…zków czÅ‚onków Komisji Przetargowej powoÅ‚anej ZarzÄ…dzeniem  Burmistrza Brzostku z dnia  17 wrzeÅ›nia 2009r., zgodnie z art. 21 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieÅ„ publicznych  tekst jednolity:(Dz.U. z 2007 r. nr 223 poz.  1655 z póź. zm.), zwanej dalej UstawÄ…. 

§ 2.

(obowiÄ…zki czÅ‚onków Komisji) 

1.        CzÅ‚onkowie Komisji rzetelnie i obiektywnie wykonujÄ… powierzone im czynnoÅ›ci, kierujÄ…c siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie przepisami prawa, wiedzÄ… i doÅ›wiadczeniem.

2.        Do obowiÄ…zków czÅ‚onków komisji należy w szczególnoÅ›ci:

1)       czynny udziaÅ‚ w pracach Komisji;

2)       wykonywanie poleceÅ„ przewodniczÄ…cego dotyczÄ…cych prac Komisji;

3)       niezwÅ‚oczne informowanie przewodniczÄ…cego o okolicznoÅ›ciach uniemożliwiajÄ…cych wykonywanie obowiÄ…zków czÅ‚onka Komisji.

3.        CzÅ‚onkowie Komisji nie mogÄ…, bez zgody przewodniczÄ…cego Komisji, ujawniać żadnych informacji zwiÄ…zanych z pracami Komisji. 

§ 3.

(prawa czÅ‚onków Komisji) 

1.        CzÅ‚onkowie Komisji majÄ… prawo do uczestniczenia we wszystkich pracach Komisji.

2.        CzÅ‚onkowie Komisji majÄ… prawo wglÄ…du do wszystkich dokumentów zwiÄ…zanych z pracÄ… Komisji, w tym do ofert, zaÅ‚Ä…czników, wyjaÅ›nieÅ„ zÅ‚ożonych przez wykonawców, opinii biegÅ‚ych.

3.        CzÅ‚onkowie Komisji majÄ… prawo do zgÅ‚oszenia przewodniczÄ…cemu Komisji pisemnych zastrzeżeÅ„ do pracy Komisji. 

§ 4.

(oÅ›wiadczenia o bezstronnoÅ›ci) 

CzÅ‚onkowie Komisji skÅ‚adajÄ… pisemne oÅ›wiadczenia o istnieniu lub braku istnienia okolicznoÅ›ci, o których mowa w art. 17 Ustawy. 

§ 5.

(odwoÅ‚anie czÅ‚onka Komisji) 

1.          OdwoÅ‚anie czÅ‚onka Komisji w toku postÄ™powania o udzielenie zamówienia publicznego może nastÄ…pić wyÅ‚Ä…cznie z przyczyn okreÅ›lonych w ust. 2 i 3.

2.          W przypadku zÅ‚ożenia przez czÅ‚onka Komisji oÅ›wiadczenia o zaistnieniu okolicznoÅ›ci, o których mowa w art. 17 Ustawy, nie zÅ‚ożenia takiego oÅ›wiadczenia w terminie lub oÅ›wiadczenia niezgodnego z prawdÄ…, przewodniczÄ…cy Komisji niezwÅ‚ocznie wyÅ‚Ä…cza czÅ‚onka Komisji z dalszego udziaÅ‚u w postÄ™powaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

3.          PrzewodniczÄ…cy Komisji wnioskuje do kierownika zamawiajÄ…cego o odwoÅ‚anie czÅ‚onka Komisji w przypadku:

1)       wyÅ‚Ä…czenia czÅ‚onka Komisji z jej prac;

2)       nieusprawiedliwionej nieobecnoÅ›ci na dwóch kolejnych posiedzeniach Komisji;

3)       naruszenia przez czÅ‚onka Komisji obowiÄ…zków, o których mowa w § 2 ust. 1 niniejszego Regulaminu;

4)       zaistnienia innej przeszkody uniemożliwiajÄ…cej jego udziaÅ‚ w pracach Komisji;

5)       gdy czÅ‚onek Komisji przestaÅ‚ być pracownikiem jednostki organizacyjnej. 

§ 6.

(przewodniczÄ…cy Komisji) 

1.        Pracami Komisji kieruje jej przewodniczÄ…cy.

2.        Do zadaÅ„ przewodniczÄ…cego należy w szczególnoÅ›ci:

1)       wyznaczenie miejsc i terminów posiedzeÅ„ Komisji;

2)       prowadzenie posiedzeÅ„ Komisji;

3)       informowanie czÅ‚onków Komisji o odpowiedzialnoÅ›ci w przypadku naruszenia przepisów Ustawy lub niniejszego Regulaminu;

4)       odebranie od czÅ‚onków Komisji oÅ›wiadczeÅ„, o których mowa w § 4;

5)       podziaÅ‚ pomiÄ™dzy czÅ‚onków Komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;

6)       przedkÅ‚adanie kierownikowi zamawiajÄ…cego do zatwierdzenia dokumentów przygotowanych przez KomisjÄ™;

7)       nadzorowanie prawidÅ‚owego opracowania dokumentacji postÄ™powania o udzielenie zamówienia publicznego;

8)       informowanie kierownika zamawiajÄ…cego o problemach zwiÄ…zanych z pracami Komisji w toku postÄ™powania o udzielenie zamówienia publicznego;

9)       nadzór nad przechowywaniem protokoÅ‚u, ofert oraz wszelkich innych dokumentów zwiÄ…zanych z postÄ™powaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 

§ 7.

(sekretarz  Komisji) 

Do obowiązków sekretarza Komisji należy:

1)         prowadzenie protokoÅ‚u postÄ™powania;

2)         organizowanie – w uzgodnieniu z przewodniczÄ…cym – posiedzeÅ„ Komisji;

3)         opracowanie projektów dokumentów przygotowywanych przez KomisjÄ™, w zakresie zleconym przez przewodniczÄ…cego;

4)         obsÅ‚uga techniczno-organizacyjna Komisji;

5)         prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez przewodniczÄ…cego;

6)         przesyÅ‚anie, po zatwierdzeniu przez kierownika zamawiajÄ…cego, ogÅ‚oszeÅ„ i innych dokumentów przygotowanych przez KomisjÄ™;

6a) zamieszczanie na stronie internetowej, ogÅ‚oszeÅ„, informacji i dokumentów wymaganych przez UstawÄ™, a w szczególnoÅ›ci: ogÅ‚oszenia o zamówieniu,  specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), wyjaÅ›nieÅ„ do SIWZ, modyfikacji SIWZ,  informacji o wyborze oferty, kopii protestu, rozstrzygniÄ™cia protestu i ogÅ‚oszenia o udzieleniu zamówienia oraz zamieszczenie  na portalu UZP ogÅ‚oszenia o zamówieniu i o udzieleniu  zamówienia.

7)         wydawanie zainteresowanym SIWZ – w trybie przetargu nieograniczonego;

8)         przyjmowanie i rejestracja zapytaÅ„ dotyczÄ…cych SIWZ;

9)         w razie zwoÅ‚ania zebrania wykonawców – prowadzenie protokoÅ‚u zebrania;

10)      przechowywanie protokoÅ‚u, ofert oraz wszelkich innych dokumentów zwiÄ…zanych z postÄ™powaniem o udzielenie zamówienia, w trakcie jego trwania;

11)      po zakoÅ„czeniu postÄ™powania zarchiwizowanie caÅ‚oÅ›ci dokumentacji zwiÄ…zanej z postÄ™powaniem o udzielenie zamówienia. 

§ 8.

(tryb pracy Komisji) 

1.        Komisja rozpoczyna pracÄ™ z dniem jej powoÅ‚ania.

2.        Komisja koÅ„czy pracÄ™ z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, które byÅ‚o przedmiotem postÄ™powania lub z chwilÄ… unieważnienia postÄ™powania.

3.        Komisja podejmuje decyzje w obecnoÅ›ci co najmniej poÅ‚owy jej czÅ‚onków.

4.        Komisja podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia, gÅ‚osowania lub na podstawie sumy indywidualnych ocen czÅ‚onków Komisji.     

5.        Jeżeli w trakcie gÅ‚osowania decyzja nie może być podjÄ™ta ze wzglÄ™du na równÄ… liczbÄ™ gÅ‚osów, rozstrzyga gÅ‚os przewodniczÄ…cego.

6.        Jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynnoÅ›ci w postÄ™powaniu wymaga wiadomoÅ›ci specjalnych, przewodniczÄ…cy Komisji zwraca siÄ™ do kierownika zamawiajÄ…cego z pisemnym wnioskiem o zasiÄ™gniÄ™cie opinii biegÅ‚ego (rzeczoznawcy).

7.        Przepisy dotyczÄ…ce praw i obowiÄ…zków czÅ‚onków Komisji stosuje siÄ™ odpowiednio do biegÅ‚ych (rzeczoznawców). 

§ 9.

(protokół postÄ™powania o udzielenie zamówienia) 

1.        Protokół postÄ™powania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 96 ust.1 Ustawy, sporzÄ…dza na bieżąco sekretarz Komisji.

2.        PrzewodniczÄ…cy przedkÅ‚ada protokół postÄ™powania kierownikowi zamawiajÄ…cego do zatwierdzenia. 

§ 10.

(informowanie o pracach Komisji) 

Do udzielania wyjaÅ›nieÅ„ i informowania o pracach Komisji uprawnieni sÄ… przewodniczÄ…cy Komisji i sekretarz Komisji lub osoba upoważniona przez przewodniczÄ…cego. 

§ 11.

(czynnoÅ›ci wstÄ™pne) 

1. Komisja:

1)       ustala szacunkowÄ… wartość zamówienia, a jeÅ›li wczeÅ›niejsze dokonanie wyceny jest niemożliwe – czy zachodzi przypadek, o którym mowa w art. 40 ust. 2, 3 lub 4 Ustawy;

2)       wybiera tryb postÄ™powania

3)       sporzÄ…dza ogÅ‚oszenie o zamówieniu;

4)       sporzÄ…dza SIWZ;

5)       ocenia wykonawców pod kÄ…tem speÅ‚niania warunków udziaÅ‚u w postÄ™powaniu i – w razie potrzeby – wzywa ich do uzupeÅ‚nienia oÅ›wiadczeÅ„ i dokumentów, oraz przygotowuje pisma informujÄ…ce o wynikach tej oceny, w szczególnoÅ›ci pisma o wykluczeniu wykonawcy lub zaproszenia do dalszego udziaÅ‚u w postÄ™powaniu;

6)       wnioskuje do kierownika zamawiajÄ…cego o zatwierdzenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. 

§ 12.

(otwarcie ofert) 

PrzewodniczÄ…cy komisji zobowiÄ…zany jest:

1)         zapewnić, aby otwarcie ofert nastÄ…piÅ‚o w miejscu i terminie, o którym poinformowano wykonawców;

2)         bezpoÅ›rednio przed otwarciem ofert podać kwotÄ™, jakÄ… zamawiajÄ…cy zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

3)         przed otwarciem każdej z ofert, sprawdzić i okazać obecnym na posiedzeniu stan zabezpieczenia ofert;

4)         po otwarciu każdej z ofert ogÅ‚osić: nazwÄ™ (firmÄ™) i adres (siedzibÄ™) wykonawcy, a także informacje dotyczÄ…ce ceny oferty;

5)         zapewnić, aby oferty, które zostaÅ‚y zÅ‚ożone po wyznaczonym terminie ich skÅ‚adania nie byÅ‚y otwierane, a po upÅ‚ywie terminu na wniesienie protestu zostaÅ‚y zwrócone. 

§ 13.

(badanie i ocena ofert) 

Po otwarciu ofert Komisja:

1)         bada oferty zÅ‚ożone przez wykonawców niewykluczonych z postÄ™powania i – w razie potrzeby – przygotowuje pisma o odrzuceniu oferty;

2)         żąda, jeżeli to niezbÄ™dne, udzielenia przez wykonawców wyjaÅ›nieÅ„ dotyczÄ…cych treÅ›ci zÅ‚ożonych ofert;

3)         poprawia oczywiste omyÅ‚ki pisarskie oraz omyÅ‚ki rachunkowe w obliczeniu ceny w tekÅ›cie ofert oraz przygotowuje projekt zawiadomienia o poprawieniu omyÅ‚ek;

4)         ocenia oferty nie podlegajÄ…ce odrzuceniu;

5)         przygotowuje propozycjÄ™ wyboru oferty najkorzystniejszej bÄ…dź wystÄ™puje o unieważnienie postÄ™powania. 

§ 14.

(wybór oferty najkorzystniejszej) 

1.        Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie oceny ofert dokonanej przez czÅ‚onków Komisji, po szczegółowym zapoznaniu siÄ™ z ofertami oraz opiniami biegÅ‚ych (jeżeli byli powoÅ‚ani).

2.        Ocena ofert odbywa siÄ™ wyÅ‚Ä…cznie na podstawie kryteriów oceny ofert, okreÅ›lonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 

§ 15.

(zawiadomienie o wyniku postępowania)

1. Jeżeli kierownik zamawiajÄ…cego zatwierdzi propozycjÄ™ wyboru oferty najkorzystniejszej, sekretarz Komisji niezwÅ‚ocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zawiadomi Wykonawców, którzy zÅ‚ożyli oferty o wyborze najkorzystniejszej oferty, podajÄ…c nazwÄ™ (firmÄ™) i adres Wykonawcy, którego ofertÄ™ wybrano i uzasadnienie jej wyboru. ZamieÅ›ci również ww. informacje na  stronie  internetowej i w miejscu publicznie dostÄ™pnym w swojej siedzibie. 

2. Jeżeli kierownik zamawiającego podejmie decyzję o unieważnieniu postępowania, sekretarz Komisji zawiadamia o tym równocześnie wszystkich wykonawców, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

                                                                   § 16.

(czynnoÅ›ci koÅ„cowe) 

1.          Jeżeli SIWZ nie okreÅ›la wszystkich postanowieÅ„ umowy, po wyborze oferty Komisja odbywa spotkanie z WykonawcÄ…, na którym strony uzgadniajÄ… postanowienia umowy nie wymienione w SIWZ.

2.          Jeżeli nie wniesiono protestu na wybór oferty, przewodniczÄ…cy Komisji przedkÅ‚ada do podpisu kierownikowi zamawiajÄ…cego umowÄ™ oraz zakoÅ„czony protokół postÄ™powania. 

§ 17

(postÄ™powanie w przypadku wniesienia protestu) 

1.        W przypadku wniesienia protestu przewodniczÄ…cy Komisji niezwÅ‚ocznie zwoÅ‚uje posiedzenie Komisji.

2.        Sekretarz Komisji wysyÅ‚a kopiÄ™ protestu wszystkim wykonawcom biorÄ…cym udziaÅ‚ w postÄ™powaniu.

3.        Wszystkie osoby biorÄ…ce udziaÅ‚ w postÄ™powaniu w imieniu zamawiajÄ…cego zobowiÄ…zane sÄ…, na wezwanie Komisji, udzielić pisemnych lub ustnych wyjaÅ›nieÅ„, niezbÄ™dnych dla opracowania stanowiska Komisji w sprawie rozstrzygniÄ™cia protestu.

4.        Protest, wraz ze stanowiskiem Komisji, przewodniczÄ…cy przekazuje do rozpatrzenia kierownikowi zamawiajÄ…cego. 

§ 18.

(rozstrzygniÄ™cie protestu) 

1.        Kierownik zamawiajÄ…cego rozstrzyga protest w terminie 10 dni od dnia jego wniesienia lub upÅ‚ywu ostatniego z terminów na wniesienie protestu. Protesty, o których mowa w art. 183 ust. 1 Ustawy, rozstrzyga siÄ™ jednoczeÅ›nie.

2.        Sekretarz Komisji przekazuje rozstrzygniÄ™cie protestu podmiotowi, który wniósÅ‚ protest oraz wykonawcom, którzy przystÄ…pili do postÄ™powania protestacyjnego

3.        W przypadku uwzglÄ™dnienia protestu Komisja powtarza oprotestowanÄ… czynność lub dokonuje czynnoÅ›ci bezprawnie zaniechanej, informujÄ…c o tym niezwÅ‚ocznie wszystkich wykonawców.

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 
informacje wprowadziÅ‚:Ewa Szuka³a
data dodania: 1 Października 2009
data modyfikacji: Sylwia Wójcik / 2020-12-10 14:26:49
data wyworzenia: / 30 Września 2009